CZARNOGÓRA – Savin Kuk (góry Durmitor)

13 sierpnia 2012r.

Tego dnia wyruszyliśmy z rana na Savin Kuk – jest to szczyt o wysokości 2313 m n.p.m.
Ma niezwykły kształt – to gigantyczny stożek pionowo rozszczepiony od góry do dołu.

Więcej informacji oraz zdjęć z naszych podróży możesz zobaczyć na stronie
NaszeBalkany.pl oraz www.facebook.com/NaszeBalkany

Widok na Savin Kuk od strony miejscowości Moticki Gaj

Podejście rozpoczęliśmy od miejscowości Moticki Gaj przy wyciągu krzesełkowym (polana Vodena Glava). Większą część trasy można pokonać kolejką linową – koszt 5E, ale my podjęliśmy decyzję o wejściu na szczyt na własnych nogach 🙂

Początkowo szlak przechodził przez niskopienny las liściasty, dalej w dolince Derneci pokonywaliśmy szereg wałów, przez które w zimie przebiega trasa narciarska.

Wkrótce przez Żleb Korita doszliśmy do strefy wapiennych piargów i osuwisk skalnych.

Spotkany po drodze pasikonik

Wraz ze wzrostem wysokości ubożała roślinność – im wyżej, tym więcej towarzyszyło nam traw i porostów.

Widok ze szczytu Savin Kuk stanowi wynagrodzenie za włożony wysiłek. Rozciąga się z niego piękna panorama – najwyższe szczyty Durmitoru na zachodzie, Czarne Jezioro na północy i rozległy płaskowyż na wschodzie.

w dole widać Czarne Jezioro

Mimo niepomyślnych prognoz pogody i zapowiedzi deszczu, podczas wejścia i co najważniejsze zejścia towarzyszyła nam piękna pogoda. Krem z wysokim filtrem i czapka na głowę były nieodzownymi „elementami” naszego wyposażenia.

Widok na Czarne Jezioro

Moticki Gaj

domki w Motickim Gaju

HAPPY B-DAY MATHEW 🙂

Górskie szlaki w Durmitorze są oznaczone białą kropką z czerwoną obwódką. Na pewno trzeba być wyposażonym w dokładną mapę, gdyż mogą nas zaskoczyć dość duże odległości bez żadnych oznaczeń. W trudniejszym terenie można spotkać ułożone kopczyki lub strzałki z gałęzi czy kamieni jako punkty orientacyjne i drogowskazy prawidłowego kierunku trasy.

Jaskinia na zboczu góry Savin Kuk

Przy zejściu ze szczytu spotkaliśmy Węgra, który planował skoczyć na paralotni górskiej z Savin Kuka. I zrobił to – na poniższym zdjęciu jest malutką kropką na tle majestatycznych szczytów Durmitoru 🙂

W drodze powrotnej obdarowaliśmy turystę z Belgii gadżetami związanymi z Gdańskiem.

NaszaFotografia to małżeństwo fotografów z Gdańska (Orunia Górna), którzy najlepiej czują się podczas wykonywania zdjęć podczas ślubu / wesela. Osoby zainteresowane fotografią ślubną w Gdańsku, Jędrzejowie zapraszamy do kontaktu.
To Twój fotograf ślubny. Wykonujemy zdjęcia dzieci: na urodzinach, podczas chrztu i innych uroczystości. Wykonujemy sesje narzeczeńskie i ciążowe w Gdańsku (pomorskie), Kielcach i na terenie całej Polski.
zdjęcia ślubne gdańsk || fotografia ślubna gdańsk || fotograf ślubny gdańsk || sesja zdjęciowa gdańsk